De vidste at noget var galt

Boeing 737 Max-flyet, der fredag måtte nødlande, har tilsyneladende tidligere haft problemer med trykket

Offentliggjort Sidst opdateret

KORT RESUME AF ARTIKLEN

Piloter fra Alaska Airlines har tidligere oplevet trykproblemer i kabinen på det Boeing 737 Max-fly, der måtte nødlande fredag.

Advarselslamperne for trykproblemer begyndte at blinke 7. december, 3. januar og 4. januar.

Som følge af de tidligere advarsler om trykket i kabinen, havde Alaska Airlines besluttet at indskrænke flyets rute til ikke at inkludere Hawaii.

Besætningen på seks personer lykkedes med at iværksætte en nødlandingsprocedure og fik flyet sikkert ned på jorden omkring 20 minutter efter takeoff.

Denne faktaboks blev genereret af Labrador AI og korrekturlæst af en journalist.

Piloter fra Alaska Airlines har tre gange tidligere oplevet at få advarsler om trykket i kabinen på det Boeing 737 Max-fly, der fredag måtte nødlande, da et vinduespanel blæste ud og efterlod et stort hul i siden af luftfartøjet.

Det fortæller forperson for den amerikanske transportmyndighed National Transportation Safety Board (NTSB), Jennifer Homendy.

Advarselslamperne begyndte at blinke henholdsvis 7. december, 3. januar og 4. januar. Det er uklart, om der er forbindelse til fredagens hændelse.

Vinduet blæste ud under flyvning.

Ingen kom noget til

Den seks personer store besætning på flyet lykkedes fredag med at iværksatte en nødlandingsprocedure og fik flyet sikkert ned på jorden omkring 20 minutter efter takeoff.

Dermed kom hverken de eller de 171 passagerer noget til.

Som følge af de tidligere advarsler om trykket i kabinen havde Alaska Airlines før fredagens hændelse besluttet at indskrænke flyet til ikke at flyve til Hawaii.

Kunne vende tilbage

Dermed ville flyet ifølge Homendy få mulighed for hurtigt at vende tilbage til en lufthavn, hvis det var nødvendigt.

Powered by Labrador CMS