Erhverv

Telias omsætning vokser – men mobilkunderne bliver færre

Telia Danmark har mistet 16.000 mobilkunder det seneste år. Nu har man 1.350.000 tilbage.

Telia har haft et svært 2022, hvor andelen af mobilkunder i Danmark er skrumpet.

Det viser teleselskabets årsregnskab torsdag morgen.

Ved udgangen af 2021 havde man 1.366.000 mobilkunder i folden her i landet, men sidste år faldt det tal med 16.000.

Derimod kan Telia Danmark glæde sig over, at omsætningen er steget med 65 millioner kroner til knap 2,9 milliarder i samme periode.

– 2022 har været et fremgangsrigt, men også krævende år for Telia Danmark, siger Petr Cermak, topchef for selskabets danske forretning, i en pressemeddelelse.

– Vi har lanceret nye produkter samt forbedret vores salg, butikker og onlinetjenester. Netværksmoderniseringen fortsætter for fuld styrke, og vi nåede 80 procent befolkningsdækning med 5G ved årets udgang.

5G-løsningen er noget, som kunderne har taget godt imod, forklarer han.

– Det er et godt eksempel på den type løsninger og oplevelser, vi ønsker at bringe til markedet og tilbyde vores kunder.

Selskabet er lige som mange andre blevet ramt af kraftig modvind fra tårnhøj inflation og stigende omkostninger. På den baggrund er topchefen stolt over resultatet.

– Jeg er oprigtigt stolt over, at vi er lykkedes med at bringe Telia tilbage på vækstsporet takket være en heroisk indsats fra alle i Telia Danmark, lyder det.

/ritzau/

Back to top button

Bruger du Adblocker?

Please consider supporting us by disabling your ad blocker