Tjeneste bliver sponsor for fodboldklub
Spotify bliver ny hovedsponsor for FC Barcelona og får også del i navnet på klubbens berømte stadion
Et verdens mest berømte fodboldstadioner skal have nyt navn. Camp Nou i Barcelona skal fra den kommende sæson officielt kaldes Spotify Camp Nou.
Navneskiftet er en del af den aftale, som FC Barcelona har indgået med musikstreamingtjenesten, som parterne har bekræftet tirsdag aften.
Stå på spillerne
Aftalen gør Spotify til klubbens nye hovedsponsor og giver virksomheden navnerettighederne til stadion. Det er første gang nogensinde, at Camp Nou skal have et tilføjet et sponsornavn.
Navnet Spotify kommer i de kommende fire år også til at stå på brystet på spilledragterne hos både Barcelonas mænd og kvinder.
Betaler milliardbeløb
Hvor meget musikgiganten betaler for at blive eksponeret af den traditionsrige fodboldklub, melder historien ikke noget om.
Ifølge nyhedsbureauet AFP menes aftalen dog at indbringe klubben op til 300 millioner euro i løbet af de fire år.
Det svarer til 2,2 milliarder danske kroner.
Godkendt af ledelse
Aftalen er blåstemplet af klubbens ledelse, men skal formelt godkendes af medlemmerne. Det sker på en ekstraordinær forsamling 3. april.
Spotify afløser streamingtjenesten Rakuten, der har været Barcelonas hovedsponsor siden 2017.