Tjek dit TV: Kæmpe nedbrud hos udbyder
Mange YouSee-kunder må forberede sig på, at udvalget af tv-kanaler er begrænset nytårsdag.
Hvis man er kunde hos YouSee og har tænkt sig at tilbringe nytårsdag foran tv-skærmen, så skal man forberede sig på, at udvalget af tv-kanaler ikke er så stort, som man måske kunne ønske.
En teknisk fejl har således betydning for omkring 250.000 såkaldte bland selv-kunder.
(Artiklen fortsætter under videoen)
Det oplyser Mai-Britt Noe, der er kommunikationsrådgiver hos YouSee.
– De kunder, der har bland selv, har problemer med at kunne fravælge Discoverys kanaler og kan dermed heller ikke vælge andre kanaler, siger hun.
– Det er en teknisk fejl i vores bland selv-afdeling. Vi er i fuld gang med at kigge på det, og det bliver løst hurtigst muligt, tilføjer hun.
Fejlen har allerede givet problemer for mange YouSee-kunder, der har luftet deres frustrationer på YouSees Facebook-side.
De fleste klager over, at Discoverys kanaler er forsvundet, og at de ikke har mulighed for at vælge nye kanaler i stedet.
Mai-Britt Noe understreger, at Yousees teknikere i øjeblikket arbejder på højtryk for at få løst problemet.
I mellemtiden må kunderne klare sig med de kanaler, der har været del af deres pakke – altså eksklusive Discoverys kanaler.
– Vi har ingen tidshorisont for, hvornår problemet bliver løst, men det er noget, vi har fuld fokus på, siger Mai-Britt Noe.
Det er ifølge Mai-Britt Noe for tidligt at sige noget om, hvorvidt de berørte kunder vil blive kompenseret på grund af fejlen.