Stor supermarkedskæde dropper tilbudsavisen
Fra nytår dropper Coop tilbudsavisen hos dagligvarekæden Dagli'Brugsen
Fra nytår må danskerne kigge langt efter tilbudsavisen fra Dagli’Brugsen, når de tømmer postkassen.
Der stopper giganten Coop nemlig med at trykke og omdele tilbudsaviser fra alle 310 butikker i landet.
Det oplyser Coop i en pressemeddelelse:
– Det giver ikke mening, at der hvert år bliver trykt 84.000 tons tilbudsaviser i Danmark. Det giver ikke mening, at vi fælder flere end 300.000 træer om året. Og det giver ikke mening, at vi lukker 336.000 tons CO2 ud ved at lave tilbudsaviser, siger Coops administrerende direktør Peter Høgsted.
Mangler efterspørgslen
Dagli’Brugsen har allerede i løbet af 2019 taget de første små skridt til at reducere brugen af tilbudsaviserne.
Nu tager man så skridtet fuldt ud, fortæller kædedirektør i Dagli’Brugsen Torben B. Andersen:
– Det er det rigtige at gøre. Og det har vist sig, at kunderne ikke efterspørgere den trykte tilbudsavis i samme grad som tidligere. Desuden er der rigtig mange, der får tilbuddene online og via vores app,”siger Torben B. Andersen.
Der vil dog, som en service til kunderne, blive trykt et mindre antal af ugens digitale tilbud på papir, som kan hentes i ens lokale Dagli’Brugsen. Det drejer sig om cirka 50 styk per butik.