Stor kundeflugt: Danskerne gider ikke
YouSee har efter flere års uafbrudt kundetab nu mindre end en million tv-kunder, viser regnskab fra TDC Group
Efter mere end fem år med uafbrudt kundetab har YouSee nu mindre end en million tv-kunder.
Det seneste kvartal er antallet af tv-kunder faldet med 12.000 til 994.000.
Det viser regnskabet fra TDC Group, der ejer YouSee. Regnskabet er det sidste nogensinde for koncernen, der 31. december bliver splittet op i to selskaber.
Det er Nuuday, der blandt andet står bag YouSee og Telmore, og TDC Net, som driver netværk.
Selv om antallet af tv-kunder er faldet, har TDC dog samlet set haft fremgang i resultaterne i tredje kvartal.
Omsætningen er steget 0,3 procent til 4 milliarder kroner, hvilket blandt andet skyldes højere omsætning på mobiltelefoni.
Samtidig er driftsoverskuddet steget 0,9 procent til 1,66 milliarder kroner.
Højere overskud
Det højere overskud skal ses i sammenhæng med, at TDC det seneste år har skåret sine omkostninger med 8,1 procent.
Faldet af tv-kunder er en tendens, som YouSee og resten af tv-branchen har været ramt af gennem de seneste år - blandt andet fordi forbrugerne i stigende grad vælger streamingtjenester som Netflix og HBO i stedet for traditionelt flow-tv.
I regnskabet fremhæver selskabet, at man på det seneste har lanceret både tv og internet på fibernettet hos selskaberne Norlys, Fibia, Energi Fyn og Nord Energi, som samlet når ud til mere end million husstande.
De har ikke tidligere kunnet vælge løsningerne hos YouSee, og nu håber selskabet, at flere vil vælge løsninger hos YouSee.