Royal Unibrew imponerede trods kedeligt sommervejr
Royal kunne mærke større efterspørgsel efter nye typer drikkevarer. Derfor lancerede man en økologisk øl.
På trods af et kedeligt sommervejr i Nordeuropa formåede det danske bryggeri Royal Unibrew alligevel at levere fremgang på bundlinjen i det forgangne år.
Det fremgår af selskabets regnskab for 2015.
Royal Unibrew hev et overskud hjem på 711 millioner kroner i 2015 mod 624 millioner kroner året før.
– Det gode resultat skyldes vores regionale drikkevarestrategi med lokal nærhed til vores forbrugere i kombination med solide kunderelationer samt engagerede og kompetente medarbejdere overalt i organisationen, lyder det fra administrerende direktør Henrik Brandt.
I regnskabet fortæller Henrik Brandt, at selskabet oplever større efterspørgsel på nye og andre varer. Derfor lancerede man i 2015 blandt andet en økologisk øl.
I det forgange år omsatte Royal Unibrew for næsten det samme i som året før år. I alt blev der solgt øl og drikkevarer for 6032 millioner kroner, og det er 24 millioner kroner færre end sidste år.
/ritzau/