Pensions-brøler: Nu fjerner de pengene

Et ukendt antal kunder er ramt af en stor fejl hos selskabet

Offentliggjort Sidst opdateret

En række kunder i Nordeas pensionsselskab har ifølge Finans fået forkerte afkast på deres pensionsopsparing grundet en fejl i it-systemet.

Der er tale om et ukendt antal kunder, skriver Finans, der har oplysningerne fra anonyme kilder.

Sender brev

Ifølge mediet vil Nordea i næste uge sende breve ud til de berørte kunder, ligesom der vil blive rettet op på fejlen. 

De kunder der har fået for store afkast, får fjernet penge, mens dem, der har fået for lidt, får sat penge ind på pensionsdepoterne.

Købt i 2022

Nordea opkøbte Topdanmarks pensionsselskab i 2022, som skiftede navn til Nordea Pension, og det er her, it-fejlen har ligget, skriver Finans.

Dengang lød det, at overgangen fra Topdanmark til Nordea ikke ville ændre noget ved pensionsordningen. 

- Den største ændring er, at du fremover skal finde dine pensionsoplysninger på denne nye hjemmeside og, at vi løbende skifter til Nordeas logo og farver, lyder det på Nordeas hjemmeside

Flere kunder ender med at miste penge, som følge af en fejl hos Nordea.
Flere kunder står til at miste penge
Powered by Labrador CMS