Pandora vil sætte skub i væksten i Kina
Pandora har indgået en forbedret distributionsaftale på det kinesiske marked, som skal accelerere salget.
Pandora har indgået en ny distributionsaftale i Kina med Hongkong-virksomheden Oracle, der siden 2011 har stået for salget af de danske smykker i det store land østpå.
Aftalen skulle gøre det muligt at etablere sig hurtigere i Kina, hvor indtjeningspotentialet er stort og uforløst, lyder det fra smykkevirksomheden.
– Kina er en enorm mulighed for Pandora. Det er verdens største smykkemarked, og vores tilstedeværelse i landet er i dag lille.
– Med det nye samarbejde med Oracle opnår vi direkte adgang til og kontrol med dette yderst attraktive marked, hvilket gør os i stand til at forøge vores tilstedeværelse signifikant over de kommende år, siger koncerndirektør Allan Leighton i en pressemeddelelse.
Som et led i aftalen køber Pandora hovedparten af de kinesiske distributionsrettigheder tilbage af Oracle med virkning fra 2018.
Prisen afgøres af de økonomiske resultater i Kina, og første rate på cirka 100 millioner kroner forfalder til betaling 1. juli i år.
/ritzau/