Onlinespil hædret med tre priser
Dansk Supermarkeds interaktive kampagne, Det Store Pakkespil, blev for nylig hædret med tre internationale priser.
Dansk Supermarkeds interaktive julekampagne “Det Store Pakkespil”, som kørte i december 2013, er netop blevet hædret med hele tre priser ved henholdsvis Loyalty Awards og The Mobile Innovation Awards.
I konkurrence med detail-giganter som Lidl og Tesco blev Det Store Pakkespil ved Loyalty Awards tildelt priser i kategorien ”Best Short Term Programme”. Her blev det til sølv i den ordinære kategori og guld i mobilkategorien. Spillet anerkendes for at skabe bro mellem online markedsføring og Dansk Supermarkeds butikker. Ydermere blev det til sølv ved “The Mobile Innovation Awards”, hvor “Den Store Pakkeleg” vandt prisen i kategorien “Best use of gamification on mobile”.
Hysterisk fokus på kunderejsen
En af kampagnens bagmænd, Dansk Supermarkeds digitale marketingchef Kåre Berenthz-Nicolaisen, er naturligvis stolt over den internationale anerkendelse og fortæller, at hemmeligheden bag succesen er et ”hysterisk fokus på kunderejsen fra start til slut.”
– Vi har virkelig gjort alt for at gøre det let for vores kunder, og til tider tror jeg, at vores partnere har fundet os en smule krakilske – men der har været en løbende optimering – også efter kampagnen blev skudt i gang, fortæller Kåre Berenthz-Nicolaisen.
Spillet er igen i gang
I forbindelse med Bilkas 44 års fødselsdag har Dansk Supermarked taget hul på endnu en omgang af det populære onlinespil, som denne gang hedder Det Store Gaveræs. På trods af at den første version var en stor succes, har folkene bag valgt at lave flere justeringer, som blandt andet indebærer flere præmier og en dybere integration af den traditionelle markedsføring.
Den oprindelige kampagne blev udviklet i et samarbejde i MEC, Gametation, Juhlsen og Swipbox.