Netto med markant ændring: Her kommer det

Netto har allerede lagt de første sten til det, der skal blive en helt ny slags Netto-forretning. Nu kommer næste kuld.

Netto varsler nye vinde. Blandt andet kommer frugt og grønt til at fylde meget mere. Klik videre og se flere billeder af det nye og kommende koncept. Foto: Netto
Netto varsler nye vinde. Blandt andet kommer frugt og grønt til at fylde meget mere. Klik videre og se flere billeder af det nye og kommende koncept. Foto: Netto
Offentliggjort Sidst opdateret

“Ny Netto på vej” – har du nogensinde set discountkædens skilt, der proklamerer, at en ny butik er på vej, så ved du præcis, hvordan det ser ud. Hvis ikke, så tænk på, hvordan kædens logo – en skotsk terrier – ville skulle formere sig.

Og Netto vokser. Ikke mindst fordi der kommer en del nye butikker til rundt om i landet, men også fordi kædens udtryk vokser. For kæden er discount-mærkatet passé.

10 butikker har allerede fået en markant overhaling, og nu er næste kuld på vej. I alt investerer Salling Group, der ejer kæden, en milliard kroner i nye butikker og facelifts til de eksisterende. Målet er, at alle Nettos butikker vil være omdannet til det nye koncept inden for fem år.

Mere frugt

Allerede i august åbnede Netto i Veri Centret i det nordlige Aarhus som forandret. Helt anderledes, kunne Salling Group fortælle. Væk er blandt andet de skriggule discount-skilte og -farver.

– Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortalte Michael Løve, der er direktør i Netto, i forbindelse med genåbningen i det nordlige Aarhus. Siden er ni andre fulgt efter.

Noget af det, der vil være at finde i de ændrede Nettoer er et udvidet arsenal af frugt og grønt. Nu er turen så kommet til de allerførste i 2019, afslører gruppen i en pressemeddelelse.

Nye og gamle

Effektueringen af den storstilede plan indebærer blandt andet ændring af eksisterende butikker, flytninger af eksisterende og etableringen af helt nye forretninger.

Her under kan du se de 10 steder, det sker i løbet af starten på 2019.

Sådan skiller Aarhus-butikken sig ud

Butikken adskiller sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

  • Markant større frugt- og grøntafdeling.
  • En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.
  • Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.
  • Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød
  • Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.
  • Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.
  • Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.
  • Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt.
  • Udover frugt og grønt er også convenience, fersk kød og en lang række andre varer fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.
  • Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.

Odense (ny butik)
Sæby (ny butik)
Vrå (ny butik)
København C (ny butik)
Tåsinge (ny butik)
Aalborg (ny butik)
Grindsted (flytning af eksisterende butik)
Sakskøbing (flytning af eksisterende butik)
Fjerritslev (flytning af eksisterende butik)
Dianalund (udvidelse af eksisterende butik)

Powered by Labrador CMS