Nethandel: Flere leveringsmuligheder til kunderne
Når det kommer til indkøb af dagligvarer på nettet, vil kunderne have flere fleksible leverings-muligheder. Det kommer nu fra Osuma.dk
Konkurrence og Forbrugerstyrelsen oplyser i en rapport fra 2014 om fremtidens detailhandel, at E-handel har været støt stigende i de seneste år. Den primære årsag til at købe ind online er bekvemmeligheden – at kunderne kan bestille uden for de fysiske butikkers åbningstider og at de kan få leveret dagligvarerne til døren.
Tesco, som leverer dagligvarer til kunder i Storbritannien har igennem flere år tilbudt at levere dagligvarer til døren og til Click & Collect service. Nu følger danske Osuma.dk med udviklingen og efterkommer efterspørgslen på fleksible leveringsmuligheder med Click & Collect service, som forventes at ville stige kraftigt i løbet af 2015.
I den lille by Alken har en gammel købmandsbutik fungeret som afhentningssted, og nu udvider Osuma.dk samarbejdet med afhentning hos Shell. Målsætningen er at give kunderne mere tid i hverdagen, og spørger man Osumas.dks direktør, Steen Trier, lever virksomheden ikke af at sælge dagligvarer til kunderne:
– Osuma.dk sælger mere tid, mere overskud og en bedre økonomi til vores kunder – det er det der i virkeligheden er vores kerneydelse. Vi forventer at de fleste kunder stadig vil vælge at få leveret dagligvarer til døren, men at særligt travle børnefamilier og pendlere vil kunne få glæde af vores Click & Collect samarbejde med Shell, da det både er hurtigere, nemmere og mere fleksibelt end selv at skulle handle ind.
Shell glade for det nye samarbejde
– Vi har valgt at indgå et samarbejde med Osuma.dk, dels for at skabe mere trafik til vores stationer og dels for at signalere, at vi er andet, og mere end en tankstation. Vi kigger hele tiden på muligheder for at udnytte vores unikke placeringer af tankstationer i Danmark. Vi har allerede stor erfaring med håndtering af pakkepost, som har været en ubetinget succes, og ser dette som et naturligt skridt videre. Såfremt det bliver en succes med ”Click & Collect” konceptet i Aarhus-området vil vi naturligvis, i samarbejde med Osuma.dk, overveje at udvide til andre områder i Danmark. Udtaler Marketingchef, Søren Kruse, A/S Dansk Shell
Testperioden kører i første omgang i 2 måneder og herefter vil begge virksomheder vurdere om det giver mening at fortsætte.