Mediehus får grønt lys og bliver landets tredjestørste

Foto: Carl Redhead/Scanpix.
Offentliggjort Sidst opdateret

Fynske, Jyske, og Syddanske Medier har endelig fået tilladelse til at danne mediekoncernen Jysk Fynske Medier.

Tre af landets mediehuse har fredag fået tilladelse af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen til at fusionere, så de nu tilsammen danner Danmarks tredjestørste mediekoncern kun overgået af JP/Politikens Hus og Berlingske Media.

Det drejer sig om Fynske Medier, Jyske Medier og Syddanske Medier, der har fået lov til at gå sammen i mediehuset Jysk Fynske Medier.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen oplyser på deres hjemmeside, at de nu har godkendt samarbejdet, der har været undervejs et stykke tid. Jesper Rosener, der er administrerende direktør i Jysk Fynske Medier, er glad for, at aftalen endelig er faldet på plads.

– Jeg er nok ikke verdens mest tålmodige menneske, og det har da trukket på tålmodigheden, når vi føler, at vi burde få lov til at gå i gang. Men nu har vi fået godkendelsen, og det er glædeligt, siger Jesper Rosener til Mediawatch.

Mediehusene havde selv håbet, at aftalen ville falde på plads inden årsskiftet, men har måtte vente på, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen fik de sidste detaljer på plads.

Forsinkelsen har dog også givet Jysk Fynske Medier mulighed for at få styr på de sidste praktiske ting, så de nu er helt klar til at komme i gang med det nye samarbejde.

– Vi er klar med en række beslutninger, som vi kan få eksekveret nu. Eksempelvis hvor de enkelte afdelinger skal placeres, og hvem der skal være chefer for de nye afdelinger, siger adm. direktør Jesper Rosener til Mediawatch.

Jysk Fynske Medier får hovedsæde i Vejle og kommer til at bestå af omkring 1325 medarbejdere.

/ritzau/

Powered by Labrador CMS