Måling af brands: Legoland kendt af flest
VisitDenmarks årlige brandmåling, som måler på kendskabet til danske attraktioner og seværdigheder i Sverige, Norge, Tyskland, Holland og Storbritannien, sender Legoland til tops.
I en netop offentliggjort måling fra VisitDenmark på kendskabet til danske forlystelser og attraktioner i henholdsvis Sverige, Norge, Tyskland, Holland og Storbritannien, indtager Legoland en klar førsteplads.
Størst kendskab i Norge og Sverige
Bedst ser det ud i vores broderlande, Norge og Sverige, hvor henholdsvis 88 % og 85 % af de adspurgte i undersøgelsen kender Legoland. Det er naturligvis tal, som vækker stor glæde i parken i Billund.
– Vi er utrolig stolte over at opnå denne placering over hele linjen, for det bekræfter os i, at vi har et stærkt brand, som er rigtig godt kendt ude i Europa, siger Christian Woller, der er direktør i Legoland og fortsætter:
– De fleste danskere har på et tidspunkt i deres liv besøgt LEGOLAND og kender parken rigtig godt. I Norge er der faktisk også tradition for, at man tager børnene med i Legoland. Det betyder selvfølgelig, at vi har en unik position blandt nordmændene, ligesom billedet næsten er det samme i Sverige, hvor vi ser en særdeles høj kendskabsgrad, siger han.
Mens kendskabet i Tyskland er på 59 % og 65 % i Holland, ligger briternes kendskab til Legoland på 48 %.
Stærkt destinations-samarbejde
Direktøren fremhæver samarbejdet i Legoland Billund Resort, der udover Legoland tæller Lalandia og Givskud Zoo samt syv kommuner i regionen, som et stærkt kort i markedsføringsindsatsen over for turisterne, og at det er medvirkende til at kendskabet til Legoland er så markant.
– Vores udenlandske gæster er meget vigtige for os. Med samarbejdet i Legoland Billund Resort, kan vi i fællesskab tiltrække flere turister, netop fordi vi har større muskelkraft i forhold til at drive markedsføringen ude på markederne. Derudover kan vi i resortet tilbyde en komplet pakke af oplevelser, og det virker rigtig godt, siger Christian Woller.
Legoland investerer løbende i nyheder og forbedringer i parken, for at fastholde den høje standard, der også er med til at skabe gennemslagskraft ude på markederne. Sidste år investerede parken 80 millioner kroner i nyheder samt udbygning af Hotel Legoland og Legoland Holiday Village.