Mændene er også vilde med Fifty Shades of Grey
Det er ikke kun kvinderne, der er blevet vilde med hård sex og bondage. Mændene bliver også inspireret af Mister Grey
Mens ni ud af 10 kvinder læste Fifty Shades of Grey og forelskede sig i Mister Grey og BDSM-tanken, var producenterne af sex-legetøj smarte: De skabte en kollektion af legetøj, der var inspireret af bøgerne. Kvinderne er vilde med at udleve nogle af scenerne fra bøgerne, og nu er mændene også med.
Nye tal fra Danmarks største erotiske webshop, Sinful.dk, viser at det er langtfra kun de danske kvinder der er vilde efter at udleve de frække scener fra »Fifty Shades of Grey« trilogien. De danske mænd går nemlig Mr. Grey i bedene:
– Generelt har vi en fordeling der viser at lige mange kvinder og mænd benytter det sexlegetøj der bliver købt i vores shop. Men vores seneste data afslører at de danske mænd for alvor er blevet smittet af den fængslende Fifty Shades of Grey-feber, siger Mathilde Mackowski, der er ekspert i danskernes forbrug af sexlegetøj og medejer af Sinful.dk.
Salget af sexlegetøj fra den den officielle Fifty Shades of Grey kollektion viser nemlig, at mændene står for hele 62 procent af alle disse indkøb.
– Enten har de danske kvinders fantasier om at blive “taget” af deres mænd virkeligt givet pote, eller også har det vist sig at der iblandt de danske mænd er en noget større Fifty Shades of Grey fanskare end hidtil antaget, siger Mathilde Mackowski.
Den populære TV-sexolog Jakob Olrik jubler over, at de danske mænd får hårene på brystet frem. Han mener, at danske kvinder i lang tid har haft styringen på alt, både i og uden for hjemmet:
– Kvinderne har bestemt hvor skabet skulle stå og de har sågar holdt styr på mandens påklædning, hans sundhed og hans kalender. Jeg tror, det er yderst sundt, at vi danske mænd viser vores indre gorillamand frem og forfører vores kvinde. Det er tydeligt, at det er det, kvinderne har efterspurgt, udtaler Olrik.
Kunderne, der køber sexlegetøjet fra Fifty Shades-kollektionen køber i gennemsnit for 40 procent mere per ordre, og det er ofte førstegangs-køberne, der køber kollektionen.