IT-system forsinker maden til patienter

Foto: René Lind Gammelmark (Arkivfoto)
Offentliggjort Sidst opdateret

På Odense Universitetshospital er maden enten forsinket, ellers er der ikke nok – eller også får patienterne ikke den mad, der er bestilt.

Det er hospitalets nye IT-system, der skaber kaos, skriver tv2.dk.

Systemet skulle forbedre serveringen og madens kvalitet, men har i stedet givet en masse fejl. Direktør Judith Mølgaard erkender, at systemet har fejlet.

»Vi er rigtig kede af, at patienterne ikke får den mad, de plejer at få – og til tiden. Vi er ved at indføre et nyt IT-system, et godt system, hvor patienterne direkte kan bestille det, de gerne vil have. Men problemet lige nu er, at det ikke fungerer så godt,« siger hun til tv2.dk.

Mandag holder hospitalets ledelse krisemøde. Målet er at få styr på det nye system før juni. Systemet skal på sigt indføres i hele Region Syddanmark.

BNB

Powered by Labrador CMS