Ilva-kunder raser: It-kaos og timelange telefonkøer

Ilva er havnet i en voldsom shitstorm på de sociale medier, fordi et nyt IT-system giver firmaet store problemer med at levere bestilte varer til kunderne. Foto: René Lind Gammelmark
Offentliggjort Sidst opdateret

Ilva har for tiden store problemer med at holde styr på sine ordrer på grund at et nyt IT-system og centrallager.

Møbelkæden Ilvas webshop er lige nu lukket, fordi firmaet har store vanskeligheder med at få leveret varerne ud til kunderne. Det skriver Finans.dk. Samtidig strømmer det ind med kommentarer fra vrede kunder på Ilvas Facebook-side.

– Endnu engang skal vi beklage, vi har fuld forståelse for de frustrationer situationen skaber, og arbejder på højtryk med at komme tilbage til normal drift.

Harme over kundeservice

Beklagelsen vækker dog ikke meget nåde hos mange af de utilfredse kunder, der også brokker sig over dårlig information og kundeservice fra Ilva. Et opslag om havemøbler på Ilvas Facebook-side biver for eksempel mødt af blandt andet denne kommentar fra Marianne Sørensen:

– “Mens vi venter på sommeren” Det ville være mere korrekt, at skrive “Mens hundredevis af kunder, der har bestilt og betalt for mange måneder siden, stadig venter på deres møbler” Og husk så at skrive, at havemøblerne muligvis kan leveres til jul – og at enhver form for kontakt med virksomheden i mellemtiden er udelukket.

En anden frustreret kunde skriver blandt andet følgende til Ilva:

– Vi har nu i 5 uger siddet 4 mennesker på en madras i stuen, som skal udgøre vores længe ventet nye sofa og spisebord!!!… Vi har bestilt møbler for næsten 40.000,- d. 23. marts – vi har nu ventet 5 uger over leveringstid, når man ringer ind, og venter på hold i ca 45 min – så bliver røret løftet for så at blive smidt på igen, så kan man så ringe ind igen – dette sker så 3 gang i TRÆK!.. Endelig hul igennem – så får man en ny leveringstid, men der sker INTET.

– Vi er i øjeblikket i gang med at flytte vores centrallager og implementere et nyt IT-system i vores butikker. Desværre vil nogle ordrer være berørt af dette, skriver Ilva om situationen på sin hjemmeside, og giver samtidig en beklagelse til de mange utilfredse kunder:

Ikke alle kan få penge tilbage

– Vi har en normal levering på rigtig mange varer på mellem to og otte uger. Bliver de forsinkede i to uger, så er det ikke i købelovens forstand – eller i vores eller vores kunders forstand – et problem. Men hvis de bliver forsinkede i otte uger, er det ikke acceptabelt, siger Michael Christiansen til Finans.dk

 

Michael Christiansen, der er adm. direktør i IDdesign, der er en del af Jysk og bl.a. har kæden Ilva, beklager foløbet, og han erkender, at Ilva har haft store problemer med at få taget ordentligt hånd om de kunder, der har oplever forsinkelser på deres varer. Han vil og ikke generelt love, at kunderne kan få pengene igen på grund af forsinkelserne.

//newsbreak.dk

Powered by Labrador CMS