Hjælpsom kasseassistent redder indkøbsturen: Hyldes på sociale medier

En kasseassistent i Netto i Ishøj er blevet en meget populær herre på de sociale medier

En hjælpsom Netto-medarbejder er blevet en helt på nettet. (Foto: Claus Bech/Scanpix)
Offentliggjort Sidst opdateret

Det var et af hverdagens små glædesøjeblikke, der udspillede sig i en Netto-butik i Ishøj ved København lørdag.

Da han skulle betale, fandt Amir Hussain ud af, at han var kommet afsted uden sit Dankort -og at butikken ikke tog Mobilepay.

Men indkøbet – og weekendhumøret – blev reddet, for kasseassistenten var overordentligt hjælpsom, og tilbød at betale varerne for ham, siger Amir Hussain:

– Det fedeste er, synes jeg, at det bare var helt naturligt for ham at betale for mig. Han spurgte ikke om vi kunne gøre det sådan, han sagde bare, at det var sådan, det var.

Det skriver Amir Hussain i et Facebook-opslag, der er blevet delt over 3000 gange:

De gode historier skal frem i lyset

Kasseassistenten valgte blindt at stole på Amir Hussain. Han skulle bare overføre de 149 kroner, varerne havde kostet, til hans konto.

– Han nøjes bare med at give mig sine bankoplysninger, han bad ikke om mit telefonnummer eller noget som helst, så han kunne holde mig op på det, siger Amir Hussain til Newsbreak.dk

Og selvom det kan virke som en banal historie fra hverdagen, er det historier som den, der skal frem i lyset, mener Amir Hussain:

– Det er vigtigt at vise, at vi også har sider af samfundet, der har overskud og empati. Vi tager bare tingene for givet – hvis vi ikke husker at takke mennesker som Halit, så hører vi kun om de negative ting i samfundet, siger Amir Hussain, der kalder det en meget u-forventet oplevelse.

Powered by Labrador CMS