HHX-elever inspirerer Grøn Koncert
Et virkelighedsnært projektforløb og gode input er noget af det udbytte, deltagerne har fået ud af kampagneprojektet for Grøn Koncert i Kolding. 3HHG på IBC har arbejdet med i faget markedskommunikation de seneste måneder.
Eleverne har gruppevis skabt komplette medieplaner med målsætninger, budgetter og effektmålinger for Grøn Koncert.
Fyrværkeri med budskaber, cykelløb, reklameflyvemaskiner med bannere og grønt tema i midtbyen var blandt elevernes kreative forslag til at skabe opmærksomhed og øget billetsalg for Grøn Koncert i Kolding.
– IBC-eleverne har været engagerede og nysgerrige i opgaven med at markedsføre Grøn Koncert i Kolding, som vi så i den mangfoldighed af løsninger, de præsenterede. Jeg har fået god inspiration og konkrete idéer til fremtidens markedsføring af Grøn Koncert. Samtidig har jeg tappet ind i unges syn på Muskelsvindfonden og vores musikevent, siger Theis Petersen, indsamlingschef for Muskelsvindfonden, som står bag Grøn Koncert-rækken.
MusikKolding og Godset deltog
Ud over Muskelsvindfonden og HHX’erne på IBC Kolding deltog eventkoordinator Lise Jelsbak Hansen som repræsentant for MusikKolding og Godset i det virkelighedsnære projekt om Grøn Koncert i Kolding.
– Fordi projektet er baseret på en virkelig begivenhed, har det tyngde for eleverne og mig. Det er sin sag at “opfinde” noget og samtidig gøre det realistisk. Eleverne arbejder mere målrettet og mere motiveret, når de har noget konkret og praktisk at forholde sig til. Grøn Koncert giver endnu mere tyngde, fordi det er et spændende produkt at markedsføre. I mine øjne er det klart den bedste måde at afvikle projekter, fortæller IBC-klassens underviser, Ib Vestergaard Glock Jensen.
MusikKolding er som repræsentant for Kolding Kommune med til at arrangere Grøn Koncert i Kolding torsdag den 16. juli.
– Samarbejdet med IBC er meget brugbart i vores markedsføring af arrangementer. Jeg håber, vi kan få en masse gode og skæve ideer, og at eleverne synes, det er spændende at arbejde med projekter, hvor deres input kan blive brugt i vores markedsføring af musik, siger eventkoordinator i MusikKolding, Lise Jelsbak.
IBC ser også flere fælles musikprojekter i horisonten.
– Jeg glæder mig over, at vi har lagt fundament for mere samarbejde med MusikKolding på sigt. Jeg er sikker på, at det bliver en succes, og at eleverne tager godt imod det, siger Ib Vestergaard Glock Jensen.