Her er Qvortrups nye job
Henrik Qvortrup går til kamp mod ridser i lakken i en ny reklame for et skærmbeskyttende produkt til mobilen.
Med Se og Hør-skandalen i foråret fik den tidligere politiske kommentator på TV2 Henrik Qvortrup et særdeles blakket ry.
Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. For netop de mange ridser i lakken har nu skaffet den tidligere ugeblads-chefredaktør og politisk kommentator et nyt job.
Henrik Qvortrup er nemlig blevet frontfigur i en ny kampagne for et intelligent nanoprodukt, der netop går til kamp mod ridser. Dog ikke ridser i tidligere redaktører, men på mobilen eller tabletten.
Det humoristiske valg af Henrik Qvortrup som ansigt for produktet er da heller ikke helt uigennemtænkt.
– Vi søgte en ekspert. Og hvem kan bedre end Qvortrup udtale sig overbevisende om netop dette emne?, skriver direktør for Global-Kristall Kim Biehl Jensen i en pressemeddelelse.
Det var også rollen som ridseekspert, der fik den 50-årige tidligere kommentator til at sige ja til jobbet.
– Jeg synes, det passede meget godt, det med ridser og mig. Det var den vej rundt, jeg kunne se en pointe, siger Henrik Qvortrup til Newspaq. Han kunne dog have ønsket sig, at have kendt til produktet lidt tidligere.
I hvert fald lyder hans sidste replik i reklamen:
“Jeg kan jo ikke lade være med tænke på, om jeg havde stået et andet sted, hvis jeg på et tidligere tidspunkt var hoppet ned i en spand fyldt med Kristall. Så havde jeg måske fået knap så mange ridser i lakken.”
Trods reklamens humoristiske klang, er tjansen som reklamemand dog ikke kun for sjov.
– Jeg gør det ikke bare fordi, jeg synes, det er sjovt at komme på nettet. Jeg får også en smule for ulejligheden. Jeg føler ikke nogen grund til at krybe langs panelerne, jeg skal jo også leve, fortæller Qvortrup.
Henrik Qvortrup er dog stadig på jobjagt. I hvert fald foregår samarbejdet mellem de to parter kun på en freelance-ordning.
Newspaq