Færdig på eget medie
Le Gammeltoft har valgt at opsige sin stilling på det digitale medie Heartbeats, som hun i sin tid stiftede. Det bekræfter Aller Media over for Ekstra Bladet
Le Gammeltoft er færdig på det digitale medie Heartbeats, som hun i sin tid stiftede, og hvis logo hun har tatoveret.
Mediehuset Aller købte sig ind i Heartbeats i 2019.
Det er Allers kommunikationschef, Magnus Hviid, der bekræfter nyheden over for Ekstra Bladet.
- På vegne af Heartbeats' bestyrelse kan jeg bekræfte, at Le Gammeltoft har valgt at opsige sin stilling, siger han til avisen og tilføjer, at bestyrelsen ikke har flere kommentarer.
Tak for rejsen
Den 44-årige iværksætter og radiovært bekræfter også selv opsigelsen i et opslag på det erhvervsorienterede netværksmedie LinkedIn under ordene: Tak for rejsen.
- Da jeg startede Heartbeats for syv år siden, var det for at skabe et medie, der skulle gøre op med branchens gamle forretningsmodeller, støtteafhængighed og platforme, der altid tager udgangspunkt i tekst, skriver Le Gammeltoft.
- Det er lykkedes. Mit mål om at skabe en bæredygtig forretning nåede vi, da vi sidste regnskabsår skabte et positivt resultat. Derfor er det nu tid for mig at søge nye udfordringer. Jeg takker alle de dygtige medarbejdere og investorer, jeg har haft fornøjelsen af at arbejde med, og er taknemmelig for, at de i den grad har købt ind i og bakket op om min vision.
Formidling på tværs
Le Gammeltoft skabte Heartbeats som en radiokanal i 2014.
Siden blev Heartbeats til et digitalt univers med fokus på kultur og livsstil, som formidles på tværs af lyd, video og tekst.
Solgt i 2019
I 2019 købte mediehuset Aller, som blandt andet udgiver Billed-Bladet og Se og Hør, sig ind i Heartbeats, som fortsatte som selvstændigt datterselskab under mediehuset.
Le Gammeltoft blev på posten som administrerende direktør i den nye ejerkonstellation og havde dengang ifølge Mediawatch 20 procent af ejerskabet.