Facebook-ændring rammer alle

Det kommer til at blive meget tydeligt i fremtiden, hvis man ikke vil betale

Offentliggjort Sidst opdateret

I fremtiden vil danske Facebook-brugere uden tvivl kunne mærke, at der er sket en ændring. 

I trit med, at firmaet bag både Facebook og Instagram vil have brugere til at betale for at benytte deres produkter, er der også tiltag på vej til gratisbrugere af de sociale mediet. 

Sådan skriver Tek.no.

Vil kunne mærkes

I fremtiden vil det sociale medie gøre annoncerne større hos de ikkebetalende brugere, og det vil kunne mærkes. 

Der er blandt andet forlydender om, at der i fremtiden vil komme annoncer, som fylder hele skærmen, frem for at de blot indgår i feedet. 

Særligt hos europæere

Og det er særligt europæere med gratisversioner af de sociale medier, der bliver straffet. 

EU har presset Meta til at tilbyde brugere i Europa et valg om kun at se annoncer baseret på den aktuelle brugersession -alt sammen i et forsøg på at beskytte brugernes data. 

Må ikke samle data

Det har dog den effekt, at virksomheden ikke længere kan lave den samme målrettede annoncering.

For at kompensere for det tabet, vil nogle af de nye annoncer blive vist i fuldskærmstilstand og være umulige at springe over.

I fremtiden vil annoncer komme til at fylde hele skærmen, hvis man ikke betaler som bruger af det sociale medie.
Powered by Labrador CMS