KUNDESTORM PÅ TELEFONERNE

El-selskab advarer: Gør det ikke

En besked har fået mange kunder til at ringe til selskabet

Offentliggjort Sidst opdateret

Telefonerne har torsdag glødet hos elselskabet Norlys. 

-  Siden telefonerne åbnede i morges, har vi haft kø, og langt størstedelen af kaldene kommer fra kunder, der har fået den her sms, som truer med, at vi lukker for strømmen, hvis ikke de betaler en falsk faktura, som der er et direkte link til, lyder det fra Jess Bech, der er privatkundechef i Norlys. 

Udspekulerede svindlere, som lukrerer på det gode navn og rygte hos et dansk el-selskab, som nu kommer med en advarsel.

Meldt til politiet

Virksomheden har nu politianmeldt sagen og beder kunder om at slette beskeden - og altså ikke at betale den falske regning. 

Der er tale om en svindeltype kaldet "smishing" eller "SMS-phising", hvor svindlere forsøger at lokke penge eller oplysninger ud af personer, som modtager en falsk besked. 

Beskederne er meget virkelighedstro, og det har formentlig ledt til den massive telefonstom hos selskabet. 

Ærgerlige

- Vi er selvfølgelig ærgerlige over, at Norlys’ navn og logo endnu engang bliver misbrugt til svindel. Sms’erne, der er i omløb i øjeblikket, ligner til forveksling dem, som vi også oplevede, at mange af vores kunder modtog i sommer, fortæller kundechefen. 

Sådan ser den falske besked ud.
Powered by Labrador CMS