Direktør langede burgere over disken
Direktøren i Just Eat sparkede påsken i gang, da han i går for anden gang smøgede skjorteærmerne op og tog en tørn ude hos sine kunder – de danske restauranter. Denne gang var det hos Burger Palace på Vesterbrogade i København.
I aftes fik kunderne på Burger Palace på Vesterbrogade i København burgeren leveret af direktøren for Danmark største online take away portal. Carsten Boldt, CEO hos Just Eat, var nemlig på gulvet i restauranten, hvor han gav en tiltrængt hånd i den travle restaurant.
Det var Carsten Boldts anden gang i marken alene i marts, og foruden ham har yderligere 39 medarbejdere i Just Eat været på kundebesøg hos take away restauranter i hele landet. Målet med initiativet er at få feedback fra både restauranter og forbrugere, der kan bruges til at udvikle Just Eats services efter de to målgruppers ønsker og behov.
– Vi er kun så gode, som vores kunder mener vi er. Derfor har vi valgt at tage en tur ”ude i marken”, hvor vi direkte kan tale med restauranterne og nogen af de mange hundredetusinde danskere, der løbende bestiller via Just Eat. Med andre ord ønsker vi at have et mere indgående kendskab til restauranternes daglige arbejdsgange og udfordringer. Ligesom vi gerne vil se, hvordan det fungerer i forhold til forbrugerne, og det får vi kun ved at være tilstede selv og afprøve hele værdikæden – lige fra kunden bestiller til chaufføren banker på døren hos kunden og afleverer maden, siger Carsten Boldt, der ud over Burger Palace også har været på besøg hos Pizza 2000.
En tur i marken giver ærlig feedback
Direktøren kan desuden fortælle, at de mange besøg har givet værdifulde indsigter i restauranternes og slutkundernes forskellige behov og interesser. Og mandag aften var ingen undtagelse, da påsken for mange københavnere også betyder en tiltrængt ferie fra kødgryderne og afslapning med take away.
– Jeg har nu været ude for anden gang, og på de to besøg har jeg fået et indblik i restauranternes forskellige udfordringer. Når man selv kommer ud i marken, giver det en meget ærlig feedback. Det er uden filter. Og det er nødvendigt for, at vi holder os skarpe. Blandt andet fortæller flere restauranter, at mad til børnefamilier og sundere mad fortsætter med at hitte som en take away trend som et supplement til de populære køkkener som italiensk, amerikansk og sushi, fortæller Carsten Boldt.
Carsten Boldt og de 39 andre medarbejdere, der har været ude i marken, skal nu bruge de næste uger på at udvikle nye tiltag på baggrund af de indsamlede erfaringer. Målet er, at der vil komme minimum et nyt initiativ ud af indsatsen.
– Vi skal blive ved med at være Danmarks førende online take away portal, og efter vores mange ture i marker er vi godt på vej, slutter direktøren.