Danskerne har overgivet sig: Køber nu bil på denne måde
Danskerne benytter nu i meget høj grad Internettet til at beslutte sig, når de skal købe bil.
Ni ud af 10 danskere bruger nu nettet, når de køber bil ifølge en ny undersøgelse Advance A/S har lavet for Bilbasen og eBay Motors.
Det skriver Bilmagasinet.
Ifølge Nikolaj Gjeding Larsen, direktør for Bilbasen og Bilinfo, betyder det, at danskerne nu ofte kun besøger bilforhandleren en enkelt gang ved et typisk bilkøb, fordi man har undersøgt det meste hjemmefra.
Det siger han til Bilmagasinet.
– Stort set alle dele af de afgørende beslutninger om købet tages også i forlængelse af online processen, siger Nikolaj Gjeding Larsen til Bilmagasinet.
Dermed har netop nettet formentlig også været den største faktor, da danskerne købte deres favoritbiler i oktober.
Der er netop kommet nye tal for disse – og du kan se danskernes foretrukne biler i galleriet ovenfor.