Danske singler er frække med mobilen
Danske singler foretrækker at sende frække sms’er, viser ny undersøgelse
Sms’er er blevet en nem måde at kommunikere med andre på – især hvis der er noget, man har lidt svært ved at få sagt. Men Match.coms europæiske undersøgelse, LoveGeist, viser, at sådan er det ikke blandt de danske singler.
– Hvor flertallet af europæiske singler (58 procent) foretrækker at sige svære ting over sms, så vil 67 procent af danskerne helst tage de svære samtaler ansigt til ansigt. Vi er mere direkte, men når det kommer til flirten, så anvender vi gerne mobilen, apps og så videre, forklarer Jacob de Lichtenberg, datingekspert og forfatter til bogen Datingens Psykologi.
Når de danske singler griber telefonen, så er 68 procent klar til at sætte gang i samtalen med flirtende beskeder. Danskerne har ingen problemer med at sende både kinky smileys, frække tilbud, sexede fantasier og billeder til deres dates.
– Mænd skal ofte arbejde lidt hårdere på sms-skriveriet for at vække en kvindes interesse end omvendt. Heldigvis opfatter kvinder nogle gange mænds beskeder mere flirtende og indbydende, end mændene selv gør. De bruger mere tid på at afkode beskeder fra deres date. Match.com’s undersøgelse bekræfter, at kvinderne modtager langt flere frække tilbud og beskeder end mændene føler, de har sendt, fortsætter Jacob de Lichtenberg.
Danske singler bliver kinky, når mørket sænker sig
Hvem har ikke prøvet at føle sig lidt ensom om aftenen, når man er alene hjemme? Resultatet fra undersøgelsen viser, at aftenen er den tid på dagen, hvor danske singler sætter gang i forspillet med frække beskeder. Mobilerne kommer for alvor på overarbejde, når singlerne sidder alene foran Tv’et eller ligger i sengen.
– I vores undersøgelse skiller danskerne sig ud fra andre europæiske lande, når det drejer sig om at være direkte. Undersøgelsen viser også, selvom det er værdsat, at det er mere krævende at imponere danske kvinder med flirtende beskeder end omvendt – og måske derfor har danske singler lettere ved at være mere direkte og eventuelt få mobilflirten til at udvikle sig til mere end andre europæiske singler, fortæller Robin Goncalves, PR Manager for Match.com i Norden.