Dansk Supermarked køber stor netbutik
Dansk Supermarked opruster digitalt vad at købe Wupti.com.
Dansk Supermarked har taget et digitalt strategisk træk med købet af netbutikken Wupti.com.
Wupti.com er drevet af selskabet 3C Retail, som Dansk Supermarked nu har overtaget 100 procent.
Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank, har tidligere givet udtryk for sin ambition om at blive førende inden for e-commerce, og med Wupti.com tager Danmarks største detailhandelsvirksomhed endnu et skridt i den digitale retning.
»Med de synergier, der er mellem Wupti.com og vores eksisterende onlinebutikker, herunder Bilka.dk, har vi potentialet til at udvikle begge dele markant de kommende år,« siger Per Bank i en meddelelse fra Dansk Supermarked.
Wupti.com fortsætter sit brand.
»Som dansk virksomhed er vi i Dansk Supermarked optaget af at være med til at opbygge den hjemlige e-handel. Købet af Wupti.com understreger vores ambition om at tilbageerobre noget af den omsætning, der i dag forsvinder ud af landet til udenlandske netbutikker,« siger Per Bank.
Wupti.com blev etableret i 2006 som den første rendyrkede netbutik i Danmark. Milliardæren Niels Thorborg, som også ejer L’easy, står bag, og han siger i en pressemeddelelse, at forhandlingsforløbet med Dansk Supermarked har været »kort og intenst«.
»Vi er meget stolte over at have været med til at udvikle en af dansk e-handels stærkeste platforme, og vi ser Dansk Supermarked som den helt rette ejer for wupti.com at videreudvikle sig hos,« siger Niels Thorborg.