Coop vil slagte disse supermarkedsnavne

Coop Hverdag og Coop Mad har set dagens lys i et pilotprojekt, der tester nye kædenavne for Coop.

Coop pønser på at tage livet af tre forskellige supermarkeders navne. Se hvilke – og deres måske kommende navne her i galleriet. Foto: Scanpix
Coop pønser på at tage livet af tre forskellige supermarkeders navne. Se hvilke – og deres måske kommende navne her i galleriet. Foto: Scanpix
Offentliggjort Sidst opdateret

Nye skilte på to butikker kan betyde enden for velkendte supermarkedskæder, skriver BT.

Coop, der står bag en række af de mest kendte supermarkedskæder i Danmark, har taget hul på at teste nye navne og nyt indhold til nogle af deres største kæder. I Trekroner ved Roskilde er områdets Fakta og SuperBrugsen nemlig blevet prøvekaniner for de nye navne.

– I SuperBrugsen har vi etableret vores brødkoncept, som vi kalder BrødCooperativet, hvor der i højere grad end tidligere er mulighed for at sidde at spise og få en sandwich. Så har vi skruet op for vores måltidsløsninger, så man i højere grad kan komme og købe sit færdige frokost- eller aftensmåltid i butikken, siger Coops koncerndirektør Jens Visholm til Ritzau.

Helt grundlæggende er det hurtige måltider, der fylder.

– I Fakta-butikken er der også skruet op for convenience-måltider. Der er flere hurtige sandwiches og flere måltidsløsninger, og så er der endnu flere Coop-varer i butikken, end der har været tidligere, siger Jens Visholm.

Sparetider

Ved at bruge egne produkter satser Coop på at kunne spare forbrugerne penge.

– Hvis vi erstatter et mærkevare med en egen-produceret vare, så bruger vi ikke så mange penge på markedsføring, og så kan vi sælge det billigere til kunderne.

Begge butikker kommer også til at muliggøre betaling med mobiltelefon. Ordningen bliver, at kunderne selv kan skanne varerne med telefonen, når de går rundt i butikken. De kan samtidig også betale med telefonen, når de vil ud. Der vil også blive kasser, hvor kunderne selv kan skanne deres varer.

Fremtiden usikker

Jens Visholm forsikrer dog om, at test-butikkerne i Trekroner er netop det – en test.

– Vi prøver hele tiden at teste nye ting af i nogle forskellige butikker, for at se hvordan kunderne reagerer. Det er også det, der sker i Trekroner, siger han og uddyber om fremtiden for Fakta, SuperBrugsen og Kvickly:

– Der er ikke taget nogen beslutninger.

Coop står udover de tre kæder bag kæderne Irma samt Dagli’Brugsen og Lokal’Brugsen.

Powered by Labrador CMS