Charlie Hebdo 20-dobler antal abonnenter efter massakre

Foto: MARTIN BUREAU/Scanpix.
Offentliggjort Sidst opdateret

Satiremagasinet venter at tjene 10 millioner euro på første udgave efter massakren på Paris-redaktion.

En bølge af solidaritet med det franske satiremagasin Charlie Hebdo har bragt antallet af faste abonnenter over 200.000, fortæller chefredaktør Eric Portheault til det franske nyhedsbureau AFP.

Før massakren 7. januar på avisens redaktion i Paris, hvor 12 personer mistede livet, havde magasinet 10.000 abonnenter.

Efter det blodige angreb har Charlie Hebdo fået donationer for 2,37 millioner euro, svarende til 17,7 millioner kroner. Disse penge går til ofrenes familier, fortæller Eric Portheault.

Den næste udgave af magasinet er planlagt til at udkomme 25. februar.

Blot en uge efter massakren udkom en udgave af Charlie Hebdo, som redaktionen havde udarbejdet i avisen Liberations lokaler.

Det magasin blev efter massiv efterspørgsel fra udlandet trykt i 7,3 millioner eksemplarer. Normalt trykkes Charlie Hebdo i 60.000 kopier, hvoraf cirka halvdelen sælges.

Satiremagasinet venter at tjene 10 millioner euro på den udgave, som kom en uge efter angrebet.

/ritzau/dpa

Powered by Labrador CMS