Carlsberg indgår ny aftale med landsholdet

DBU har lavet en sponsoraftale med Carlsberg. Foto: JENS DRESLING/POLFOTO
Offentliggjort Sidst opdateret

Fra 1. januar frem til EM-slutrunden i 2016 bliver ølgiganten en af DBU’s fem sponsorer.

Dansk Boldspil-Union (DBU) meddeler mandag, at unionen og ølgiganten Carlsberg har indgået en aftale, der gælder fra 1. januar 2015 og frem til EM-slutrunden i 2016 i Frankrig.

Carlsberg bliver en af fem samarbejdspartnere for landsholdet. Carlsberg er den første sponsor, der er fundet til DBU’s nye sponsorstrategi.

Den nye aftale skal bruges til at øge fokus på faninvolvering og fanaktivering, lyder det fra DBU.

– I DBU arbejder vi benhårdt på at styrke relationen til vores mange passionerede fans og inkludere dem i vores nye fortælling om at være en del af noget større.

– Carlsberg arbejder både målrettet og innovativt med netop den målgruppe, og derfor ser jeg også samarbejdet som et perfekt match.

– Sammen kan vi uden tvivl skabe masser af unikke oplevelser og værdi for vores fans i forbindelse med vores landskampe, siger Katja Moesgaard, DBU’s kommercielle direktør, til unionens hjemmeside.

Aftalen er værdisat til 4,5 millioner kroner. Den første aftale mellem DBU og Carlsberg blev indgået i 1978, og siden dengang har parterne arbejdet sammen på forskellige niveauer.

Hos Carlsberg ser man frem til den nye aftale.

– Vi er ovenud begejstrede for forlængelsen af vores samarbejde med DBU, et i forvejen ualmindelig stærkt samarbejde, som går tilbage til 1978.

– Hos Carlsberg føler vi os tæt forbundet med fodbold og fansene. Vi kommer derfor også med en række tiltag i samarbejde med DBU, som sætter fokus på fodbold – og ikke mindst venskabet, fællesskabet og passionen i og omkring banen, siger Rasmus Bendtsen, brandmanager i Carlsberg.

/ritzau/

Powered by Labrador CMS