Bizart butikstyveri: Tyven sagde “tak for god behandling”
En særdeles høflig butikstyv var onsdag på spil i Elgiganten i Silkeborg.
“Mange tak for god behandling”.
Det er god stil at være høflig, når man handler og føler, at ekspedienten har ydet en god service eller vist overskud. Således reagerede en endnu ukendt mand også, da han onsdag ved 18-tiden forlod Elgigantens afdeling på Nørrevænget/Viborgvej. Problemet i det hele er bare, at han slet ikke har betalt for de varer, han forlod forretningen med.
– Ja, det er jo lidt usædvanligt at støde på så høflig en butikstyv, siger Kristian Larsen, vicepolitiinspektør og leder af lokalpolitiet i Silkeborg, til Newsbreak.dk torsdag.
Det hele foregik i stille og roligt tempo, da manden gik gennem kasselinjen med en grøn støvsuger af mærket Electrolux og et større fladskærms-TV fra Philips. Det var først efterfølgende, det gik op for den kvindelige ekspedient og kollegerne, at manden rent faktisk havde stjålet varerne.
Set flere steder – også på overvågning
Umiddelbart har Elgigantens ansatte ikke kunne bidrage med meget om mandens udseende, og signalementet er derfor yderst sparsomt. Dog, er det sikkert, at han var iført en jakke med logo fra Hadsten-byggefirmaet Enkon. Den jakke kan vise sig at lette politiet identifikation.
– Og så har butikken sagt, at de har gode overvågningsbilleder. Dem skal vi have hentet og kigget i gennem. Vi regner med, at manden snart er identificeret og fundet, siger Kristian Larsen.
Han kan også oplyse, at de ansatte til politiet har oplyst, at manden med Enkon-jakken er set i andre forretninger.
Ser du den venlige butikstyv, eller har du set ham slæbe en grøn støvsuger og et stort TV ud af Elgiganten, så vil politiet gerne høre fra dig på telefon nummer 114.
Man kan altså være nok så venlig, men en tyv er stadig en tyv.