Bekræftet: Landsholdet vender tilbage til succesmærke

DBU og Hummel indleder nu et samarbejde med historisk islæt.

Per Frimann, Morten Olsen og Frank Arnesen ved præsentationen af de nye Hummel-dragter til VM-turneringen i Mexico 1986. Nu vender DBU tilbage til det ikoniske mærke. Foto: Scanpix
Offentliggjort Sidst opdateret

Torsdag blev det bekræftet, at det danske fodboldlandshold ikke længere skulle iføres spilledragter fra det tyske sportsbrand Adidas.

Når den nuværende aftale udløber, er det Hummel, der tager over med en otteårig samarbejdsaftale. Det bekræfter både DBU og Hummel i en fælles pressemeddelelse.

– Vores samarbejde med DBU spænder over alle 15 danske fodboldlandshold. Det giver os spændende muligheder for at komme i tæt kontakt med spillerne og de danske fans, og dermed tage vores fodboldnation til et nyt niveau. Det danske foldboldlandshold og hummel har en lang og stolt historie bag sig, hvorfor vi glæder os til at komme i gang med samarbejdet og på ny motivere den fælles kampgejst, siger Søren Lund, kommerciel direktør i Hummel.

Trækker tråd til de gode år

Når Hummel skal til at desgine trøjer, shorts og strømper til det danske landshold, er det ikke første gang. I dansk fodbolds velmagtsdage i 80’erne – og ikke mindst i 90’erne med europamesterskabet i 1992 – var de rød/hvide drenge nemlig også iklædt tøj fra det gamle brand.

– Vi er meget begejstrede over at have hummel tilbage som sponsor. Mærkets dybe rødder i både Danmark og fodboldkulturen stemmer rigtig godt overens med vores ønsker for en stærk samarbejdspartner. Med hummel vinkler tilbage på ærmerne er vi sikre på, at vores nationale fodboldstolthed når nye højder, fastslår Kommerciel direktør for DBU, Katja Moesgaard, i pressemeddelelsen.

Designprocessen er allerede i gang, og Hummel har lovet at være tro mod traditionerne. Designet forventes offentliggjort allerede i sommeren 2016.

Powered by Labrador CMS