Arrig kunde overfuser ekspedient: Souschef svarer igen
En ekspedient, der lider af ADHD, blev mandag overfuset af en arrig kvinde. Det har fået Rema 1000 til at lave et opslag på Facebook.
Rema 1000 i Frederiksgade i Aarhus har lagt et opslag op på Facebook efter en arrig kunde mandag eftermiddag svinede en 35-årig kvindelig ekspedient til i sit arrigskab.
Der var travlt i butikken og alle kasser var åbne. Kunden – en cirka 55-årig kvinde – gik hen til kasse 1. Her laver ekspedienten en fejl, da klistermærket der viser at varen er nedsat, var faldet af. Derfor fik kunden ikke sin rabat.
– Dette gør dig så arrig, at du råber af kasseekspedienten. Du ser at hun bliver forskrækket og faktisk ret hurtigt får tårer i øjnene af de hårde ord du efterfølgende sender efter hende. Hun indrømmer sin fejl og siger at hun nok skal få det rettet. Det stopper dig ikke. Du bliver endnu mere sur. Ekspedienten fortæller dig at hun har ADHD og nemt kan blive stresset, så hun beder dig give hende en chance for lige at få tid til at få det rettet i systemet og givet dig pengene retur. Herefter råber du at hvis hun har ADHD så burde hun da slet ikke arbejde her, skriver Rema 1000 i opslaget på Facebook.
Ekspedienten brød sammen
Ekspedienten bryder sammen og begynder at græde.
– Hun siger du skal stoppe med at snakke sådan. Flere andre kunder kommer hen til dig og beder dig tage det roligt nu. Alle mennesker i de andre køer har vendt sig og står og kigger på dig. Køerne er rigtigt lange, vi har travlt og vi har ikke flere medarbejdere til rådighed. Du bliver ved. Ekspedienten kan ikke holde til mere og kan næsten ikke snakke fordi hun er ked af det. Til sidst forlader du butikken.
– Flere kunder henvender sig til hende, og roser hende. De siger hun klarede det godt, og komplimenterer hendes måde at tackle situationen på. Men hun er altså stadig ked af det. Du fik ødelagt hendes dag og gjort mere skade på hendes humør end du er klar over.
Ekspedienten berørt af situationen
Den 35-årige ekspedient var på arbejde indtil klokken 23 i aftes:
– Hun har det fint igen, men hun var i aftes klart berørt af situationen, siger souschef i Rema 1000 i Frederiksgade i Aarhus, Daniel Madsen, til newsbreak.dk.
Hvad er formålet med at lave sådan et opslag på Facebook?
– Formålet var blot at få vores kunder til at skrive opmuntrende beskeder til vores ekspedient. Og det skete også, forklarer Daniel Madsen.
Opslaget er i øvrigt gået viralt. I skrivende stund er opslaget delt over 1.400 gange.
Den 35-årige ekspedient får i dag lov til at puste lidt ud og få situationen lidt på afstand. Hun har nemlig fri i dag.