Aros laver aftale med NRGI

Pressefoto: Aros
Offentliggjort Sidst opdateret

ARoS har i en partnerskabsaftale med energiselskabet NRGi fået opbakning til museets nye Visionsplan2020. Ambitionen er på alle områder i museets drift at bringe ARoS til det næste niveau – til The Next Level.

En ambition om at højne kvaliteten i alt, hvad AroS gør. En fysisk udvidelse af museet. Et underjordisk kunstværk af den amerikanske kunstner James Turrell. Det er blandt andet, hvad projektet The Next Level på ARoS handler om. Nu bakkes projektet op af erhvervslivet i form af en partnerskabsaftale med energiselskabet NRGI. Med en donation på 100 millioner kroner fra Købmand Herman Sallings Fond tog AroS i november 2014 det første skridt mod realiseringen af udbygningsprojektet med arbejdstitlen The Next Level.

ARoS har en vision om at blive et af verdens førende kunstmuseer. Dette mål skal blandt andet opnås ved at indgå nye samarbejdsfællesskaber (nationale og internationale) med partnere inden for både kultursektoren, uddannelsesinstitutioner, erhvervslivet og fonde.

”Vi ønsker, at bringe AroS til et nyt niveau på alle måder og områder. Ambitionerne er høje, når vi i Visionsplan2020 taler om at bringe museet til The Next Level. Det handler om udstillinger om restauranten og caféen, om ARoS Shop, om formidlingen osv. To af spydspidserne i denne ambition er Kundskabsparken og det underjordiske projekt med arbejdstitlen The Next Level.  At indfri den overordnede vision for museet fordrer opbakning fra erhvervslivet, og derfor glæder vi os over partnerskabsaftalen med NRGi”, siger museumsdirektør Erlend Høyersten,  ARoS.

Et samarbejde om bæredygtighed

Samarbejdsaftalen mellem ARoS og NRGi går tilbage til 2009 og signalerer NRGi’s opbakning til byens internationalt orienterede kunstmuseum. Det mangeårige samarbejde har altså nu resulteret i et nyt Smart City-partnerskab, der blandt andet har fokus på at dyrke de fælles værdier mellem ARoS og NRGi. Det drejer sig blandt andet om bæredygtighed.

”Ambitionen om at bringe ARoS endnu højere verdenseliten indenfor kunstmuseums-verdenen vil NRGi meget gerne bakke op om. Det gælder ikke mindst den kommende udvidelse af ARoS; et unikt og banebrydende projekt, som helt sikkert vil gøre Aarhus mere inspirerende at bo i og besøge. Også ARoS’ fokus på bæredygtighed peger direkte ind i NRGi’s forretningsområde. På den måde passer The Next Level-visionerne godt ind i den måde, vi driver forretning på”, siger Søren Sørensen, administrerende direktør, NRGi.

Powered by Labrador CMS