Apple erkender problemer med produkter
Med erkendelsen følger et reparationsprogram, der omfatter flere af Apples produkter.
Apple har annonceret, at der er problemer med tastaturerne i flere af deres computermodeller. Det er mest godt nyt, i hvert fald for alle, der ejer et af de produkter, der ifølge Apple kan lide af problemerne.
Ifølge CNET betyder Apples udmelding, at du har en god chance for at få fikset eventuelle problemer, du må have med din computer fra Apple, hvis den altså er omfattet af Apples liste, og hvis problemerne ellers skyldes en fejl i tastaturerne.
Netop tastaturerne på Apples bærbare computere har været et noget omtalt emne på det seneste. Apple udarbejdede i 2015 en ny mekanisme til deres tastaturer, der siden har fundet vej til rigtig mange forskellige Apple-computere. Mekanismen er anderledes, end det, man har været vant til som Apple-kunde, og det har betydet flere ting.
På den ene side har det betydet, at Apples nye tastaturer slet og ret føles anderledes at skrive på i dag, end de gamle gjorde det, men derudover har fejlraten på tastaturerne været så høj, at Apple nu har udvidet deres reparationsprogram for tastaturer omfattet af problemet.
Har du problemer?
Apple skriver selv, at man hos virksomheden har fastslået at en “lille procentdel af tastaturerne på visse MacBook-, MacBook Air- og MacBook Pro-modeller kan udvise,” det, man hos Apple kalder “en eller flere følgende former for opførsel”:
– Bogstaver eller tegn gentages uventet
– Bogstaver eller tegn vises ikke
– Tast(e)r føles “træge” eller reagerer ikke på en konsistent måde.
Ejer man en af de modeller, der er nævnt i fakta-boksen til denne artikel, og oplever man et eller flere af de problemer, Apple omtaler, så kan det være, at Apple er klar til at løse problemet for dig, gratis, så længe computeren er omfattet af Apples garantiperiode.
Du kan hos Apple læse mere om, hvordan du som forbruger skal forholde dig, hvis du har en computer med de omtalte problemer.