7-Eleven satser stort på stenalderen
7-Eleven satser stort på stenalderen. Kæden udvider sit sortiment af palæo-produkter i et nyt samarbejde med Palæo – Primal Gastronomi.
Inden for kost og sundhed har et af de seneste års helt store buzzwords været palæo. Mad uden forarbejdede råvarer, som vores forfædre spiste det.
Nu supplerer 7-Eleven sit madunivers gennem et nyt samarbejde med Palæo – Primal Gastronomi, som udvider udvalget af stenalderkost på hylderne i 7-Eleven.
Sund kost fylder mere og mere i danskernes bevidsthed. Ikke blot i madlavningen derhjemme, men også når man er på farten og har brug for et hurtigt måltid, søger danskerne mod de sundere alternativer. Det mærker man i 7-Eleven, hvor en stigende del af kunderne efterspørger friske kvalitetsråvarer serveret på en simpel måde.
– Vores satsning på kvalitet og sundere alternativer er blevet rigtig godt modtaget af vores kunder. Vi oplever, at kunderne i stigende grad efterspørger varer, hvor smag, friskhed og kvalitet er i højsædet og som markedsleder på convenience i Danmark, ser vi det som vores opgave at gå forrest i vejen mod et sundere udvalg på hylderne, siger indkøbschef Morten Vedel.
Salater uden gluten, laktose og sukker
I første omgang lancerer 7-Eleven og Palæo – Primal Gastronomi tre varianter af friskpresset juice, to slags juice shots og to nye salater, der hverken indeholder gluten, laktose eller sukker. Juicerne bliver presset så flest mulige vitaminer og mineraler bliver bevaret, og to af dem vil desuden indeholde ingefær, som ifølge forskning har en beroligende effekt på maven og fremmer fordøjelsen.
– Det nye samarbejde med Palæo – Primal Gastronomi og de nye produkter supplerer vores madunivers rigtig godt. Det understøtter transformationen af 7-Eleven fra at være en kiosk med et madudvalg til at være en madbutik med kioskvarer, siger Morten Vedel.
Sund mad på farten
Palæo – Primal Gastronomi var det første køkken i Danmark med stenalderkost. Kæden åbnede for to år siden restaurant i Torvehallerne i København, og siden da er yderligere fire restauranter kommet til. Kæden oplever stor succes med deres simple stenalderretter, og de har om nogen gjort op med ideen om, at mad på farten ikke samtidig kan være sund.
Og ideen om sund mad på farten er et koncept, som er i god tråd med 7-Elevens vision om at tilbyde friske råvarer, god kvalitet og god smag til kunderne. Tidligere har conveniencekæden introduceret økologisk grød ’to go’ fra GRØD og lækre sandwich fra Cofoco ligesom proteinrige salater er et af de mest solgte produkter.
Stenaldernyhederne er allerede i handlen.