1,7 millioner danskere kan få fup-sms
Der florerer i øjeblikket svindel-sms'er rettet mod Matas' kundeklub, Club Matas.
Butikskæden Matas gør opmærksom på, at der i øjeblikket florerer beskeder fra svindlere, der udgiver sig for at være dem.
Matas understreger, at den eneste mail-adresse, de selv kontakter deres kunder på er kundeservice@matas.dk. Det skriver BT.
Matas’ kundeklub, Club Matas, har 1,7 millioner medlemmer og er derfor en af landets største. Der er derfor potentielt mange, rigtigt mange, der kan blive taget ved næsen af svindlerne.
Får man en besked eller mail fra nogen, der udgiver sig for at være Matas opfordres der derfor til, at den bliver slettet med det samme.
Man skal under ingen omstændigheder åbne linket i beskeden. Har man alligevel gjort det – og indtastet sine kortoplysninger i jagten på et godt tilbud – så opfordrer kæden til, at man med det samme spærrer sit kort.
Slet beskeden
Hvis du har modtaget en besked, som du mistænker for at være phishing er der især ét godt råd: Slet beskeden og klik for alt i verden ikke på nogen links i den. Du kan eventuelt kontakte virksomheden eller myndigheden, beskeden ser ud til at komme fra, for at gøre dem opmærksomme på svindlen eller for at få afklaret, om beskeden rent faktisk er reel nok.