140.000 kunder kan være ramt af fejl

Danske Bank har udbetalt kompensation til 211.000 kunder i sagerne om rykkergebyr, siden seneste status

Mens Danske Bank har ryddet op i gamle kundesager, har de fundet frem til endnu en fejl, skriver Finans. (Arkivfoto)
Mens Danske Bank har ryddet op i gamle kundesager, har de fundet frem til endnu en fejl, skriver Finans. (Arkivfoto)
Offentliggjort Sidst opdateret

140.000 kunder i Danske Bank kan være blevet ramt af en fejl på rykkergebyrer.

Det skriver Finans.

Banken har opdaget den nye fejl i forbindelse med, at der blev ryddet op i gamle kundesager.

- I vores arbejde med at rydde op i problemet med uretmæssig opkrævning af renter på rykkergebyrer har vi for nylig identificeret et andet rykkergebyr, hvor vi muligvis også har begået en fejl.

- Det betyder desværre formentlig, at antallet af kunder, der er berørt af problemet med rykkergebyrer, kommer til at stige betragteligt, siger Peter Rostrup-Nielsen, der står i spidsen for arbejdet med at håndtere de ældre kundesager, til Finans.

Flere har fået kompensation

Danske Bank oplyser, at det oprindeligt er 347.000 kunder, der fejlagtigt har fået opkrævet renter på rykkergebyr.

Dertil kommer så de 140.000 kunder, der kan være blevet berørt af den nye fejl, der vedrører en anden type rykkergebyr.

Ifølge Finans er der i alt 211.000 kunder i Danske Bank, der har modtaget kompensation i sager om rykkergebyrer.

Hvad er ÅOP?

ÅOP står for årlige omkostninger i procent.

Den viser dig,  hvad det koster at have et lån inklusive renter og alle omkostninger.

ÅOP giver dig mulighed for hurtigt at gennemskue, hvilket lån eller hvilken kredit der er billigst for dig, når du sammenligner tilbud fra forskellige låneudbydere.

Kilde: Danske Bank.

Powered by Labrador CMS