Producent af Cobraen har sat tvilling op i Saudi-Arabien

Firma bag forlystelse med dødsulykke i Tivoli Friheden i Aarhus har bygget en lignende i Saudi-Arabien

Offentliggjort Sidst opdateret

Den italienske producent Sartori Rides, der står bag den lukkede rutsjebane Cobraen i Tivoli Friheden, har bygget en næsten identisk rutsjebane, som er sat op i Saudi-Arabien i maj.

Det skriver Berlingske efter at have gennemgået firmaets kommunikation på hjemmesider, i medier og på profiler på sociale medier.

14. juli mistede en 14-årig pige livet i en ulykke i rutsjebanen Cobraen i Tivoli Friheden. Efter ulykken er rutsjebanen blevet lukket.

Har været i brug

Rutsjebanen Nova Coaster er sat op i forlystelsesparken Jeddah Pier, som ligger i Saudi-Arabien og har ifølge Berlingske været i brug i maj og juni indtil videre.

AGF-fans lægger blomster foran Tivoli Friheden søndag den 24. juli 2022. AGF har på opfordring fra flere fans arrangeret en markering ved Tivoli Friheden, hvor fodboldfansene lægger hvide gerbera til minde om den 14-årige pige, der forrige torsdag mistede livet i rutsjebanen Cobraen.
AGF-fans lægger blomster foran Tivoli Friheden søndag den 24. juli 2022. AGF har på opfordring fra flere fans arrangeret en markering ved Tivoli Friheden, hvor fodboldfansene lægger hvide gerbera til minde om den 14-årige pige, der forrige torsdag mistede livet i rutsjebanen Cobraen.

Sartori mener selv, at den nye rutsjebane er bedre end den i Aarhus. 

Det fortæller salgschef Marco Savegnega til magasinet Amusement Today.

24 meter høj

- Sammenlignet med den gamle model har Nova Coaster et mere smooth (glat, red.) turdesign, der er en højere bakke, et lavere accelerationshøjdepunkt og nye togsæt, lyder det fra salgschefen.

Men ifølge Berlingske er begge rutsjebaner bygget ud fra samme grundmodel, som hos producenten hedder Energizer.

I begge forlystelser sidder passagerne også med benene frit. Cobraen var 21 meter høj og 53 meter lang, hvor den saudiske er 24 meter høj og 55 meter lang.

Berlingske har kontaktet Sartori Rides for at få en kommentar. Firmaet er ikke vendt tilbage på Berlingskes henvendelser.

Powered by Labrador CMS