Lukker og slukker
Roskilde Festival vil fremover satse på digital kommunikation, hvilket betyder, at avisen Orange Press lukker
Roskilde Festival lukker sin avis Orange Press.
Det skriver B.T. fredag.
- Intet er helligt i Festivaldanmark, der jo trods alt skal tjene nogle penge efter hårde år. Heller ikke landets mest læste dagblad.
Annonce
Satser digitalt
Det skriver Ronja Pilgaard, der er avisens chefredaktør, på sine sociale medier.
Chefredaktøren oplyser, at festivalen fremover ønsker at satse mere på digital kommunikation. De tror ikke længere på, at unge mennesker læser avis.
Annonce
Udkom dagligt
Orange Press udkom dagligt i en uge under festivalen.
Første gang var den udkom var for 14 år siden i 2008, og avisen har været en del af festivalen lige siden. Men 2022 blev avisens sidste år.
B.T. skriver, at der cirka er 60 frivillige journalister, fotografer og tegnere tilknyttet avisen, der dækker festivalen.