Kæmpe Rema 1000-ændring
Der er lige nu ved at ske et skifte i Danmarks mest populære dagligvareforretning
Discountkæden Rema 1000 oplever en markant ændring i kundernes varevalg, hvor der er en stigende præference for kædens egne mærker som Rema 1000 og Gram Slot.
Det skriver B.T.
Mere prisbevidste
Skiftet fra traditionelle mærkevarer til egne mærker ledsages af et højt salg af kampagnevarer, skriver.
Kommunikationschef Jonas Schrøder bemærker, at kunderne er blevet mere prisbevidste på tværs af alle produktkategorier, hvilket kan skyldes de seneste års stigning i dagligvarepriser.
Vil fylde sortimentet
Rema 1000 planlægger at åbne 55 nye supermarkeder i Danmark de næste fem år, og der er mulighed for, at egne mærker vil fylde mere i sortimentet.
- Vi er ikke et museum, der bare udstiller andres varer, hvis kunderne ikke vælger dem - så i fremtiden kan vores egne mærke sagtens komme til at fylde mere, siger kommunikationschefen til mediet.