Her vil Lidl være "aggressive"
Lidl følger strømmen og nedsætter snart prisen på plejeprodukter, mælkeprodukter og private label-produkter
Lidl vil i den kommende tid sænke priserne på plejeprodukter og derudover være "prisaggressive".
Det oplyser supermarkedskæden skriftligt til Ritzau.
- Kunderne kan derfor forvente flere prisnedsættelser på både private label-produkter og mærkevareprodukter, lyder det fra Khalil Jehya Telb, der er viceindkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Følger markedet
Han pointerer, at kæden allerede i marts sænkede priserne på de første produkter og siden har nedsat prisen på flere hundrede produkter.
Dagligvarekoncernen Dagrofa, som ejer Meny samt leverer til Spar, Min Købmand og Let-Køb, meddeler skriftligt til Ritzau, at den allerede har konkurrencedygtige priser.
Informationsdirektør Morten Vestberg skriver dog, at de "følger markedet tæt".
Inden længe
- Vi har ikke sikret os det fulde overblik endnu, men hvis vi vurderer, at en prisjustering er nødvendig, så kommer den inden længe.”
Salling Group nedsatte torsdag prisen på 300 dagligvarer i personlig pleje i Føtex og Bilka. Konkurrenten Coop Danmark oplyste efter dette, at den "inden for meget kort tid" vil gøre det samme.