El-kaos: Kunder kan få pengene igen

Det er ikke foregået efter reglerne - og nu har kunder krav på at få penge tilbage

Offentliggjort Sidst opdateret

Det var i strid med reglerne, da elselskabet Andel Energi ikke havde varslet kunder ordentligt om deres nyt aftale. 

Sådan lyder det fra Forbrugerombudsmanden. 

Kunder havde fået foretaget ændringer i deres elaftale, men det fremstod ikke "klart og forståeligt" lyder det nu. 

- Andel Energi har vildledt forbrugerne og ikke varslet forbrugerne ordentligt om ændring af forbrugernes elaftaler. De berørte forbrugere kan have ret til tilbagebetaling fra Andel Energi, siger Forbrugerombudsmand, Torben Jensen. 

DREJER SIG OM DISSE AFTALER

  • Varsling af kunder med BasisEl elaftalen om kundernes overgang til TimeEnergi elaftalen,
  • varsling af kunder om udløb af FastEnergi Sol&Vind elaftalen og kundernes overgang til TimeEnergi elaftalen og
  • varsling af kunder med Spotpris Måned elaftalen om kundernes overgang til TimeEnergi elaftalen samt
  • varsling af kunderne om opdatering af Andel Energis standardvilkår.

Det betyder, at Andel Energi ifølge Forbrugerombudsmanden har handlet i strid med god markedsføringsskik. 

Hvis kunder har fået varslet ændringer på en "uklar og uforståelig måde",  kan de således få penge tilbage fra selskabet. 

Det kan ske gennem Ankenævnet.

Powered by Labrador CMS