Coca-Cola med nyt dansk produkt
Mandag lancerer Coca-Cola en ny koffeinfri variant i Danmark
En ny 'Coca-Cola Zero Sugar Koffeinfri' bliver mandag den første af sin slags på det danske marked.
Opskriften bag den nye Coca-Cola Zero Sugar Koffeinfri bygger ifølge en pressemeddelelse fra Coca-Cola Danmark på den nyligt opdaterede Coca-Cola Zero Sugar.
- Vi arbejder hele tiden på at introducere nye produktalternativer til alle måltider på dagen og styrke vores profil som en komplet drikkevareproducent. Men vigtigst af alt er at give forbrugerne så mange valgmuligheder som muligt i vores sukkerfri kategori. Coca-Cola Zero Sugar Koffeinfri er en del af denne strategi, fortæller Annette Spanggaard, Public Affairs, kommunikations- og CSR-direktør.
Spaniere ligger i top
Der har været stigende interesse for koffeinfri produkter i andre europæiske lande.
I Spanien har denne variant oplevet så stor efterspørgsel efter introduktionen for nogle år siden, at den i dag udgør 10 procent af det samlede salg af Coca-Cola.
Den samme tendens ses i andre markeder, hvor Coca-Cola Zero Sugar Koffeinfri er lanceret, og derfor er der en klar forventning hos Coca-Cola i Danmark om, at de danske forbrugere vil tage vel imod det nye Coca-Cola familiemedlem.