Digital postkasse er ude af drift på tredjedag efter premiere
Netcompanys Mit.dk blev lanceret mandag, men onsdag middag spænder et teknisk problem fortsat ben for brug.
Den nye digitale postkasse Mit.dk, som firmaet Netcompany står bag, gik i luften mandag.
Her lød det i en pressemeddelelse, at danskerne er langt fremme, når det kommer til “brugen af moderne digitale løsninger, og det skal vores digitale postløsning også afspejle”.
Men onsdag er platformen for tredje dag i træk ramt af nedbrud.
– Mit.dk oplever i øjeblikket driftsforstyrrelser med at logge ind, fremgår det af hjemmesiden onsdag middag.
Det er ifølge leverandøren problemer med login for visse kunder. Derfor valgte man at lukke for adgang til systemet, mens man arbejder på at finde fejlen.
Netcompany forventer at give en statusopdatering i løbet af onsdag, oplyser firmaet.
Post fra det offentlige kan læses hos den private løsning e-Boks og det offentliges egen platform borger.dk.
Bag Netcompanys platform ligger en ny infrastruktur til digital post i det offentlige, Digital Post.
Denne løsning gik også i luften mandag og fungerer – med undtagelser af få forstyrrelser – som den skal.
Til mediet ITWatch siger vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen Adam Lebech, at selv om selve Digital Post-løsningen fungerer fint, er det “ærgerligt, at nogle af visningsplatformene har haft nogle udfordringer til at begynde med”.
Mit.dk skulle oprindeligt have været taget i brug 30. november sidste år. Men premieredatoen blev udsat for at være sikker på, at systemet var helt klart.
Tanken med den nye digitale postløsning er, at man bedre skal kunne integrere andre former for digital kommunikation.
For eksempel kan man betale regninger direkte fra mit.dk. Der er også kalenderfunktioner, så man kan holde styr på sine aftaler og tider hos eksempelvis læger og tandlæger.
/ritzau/